Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Krok po kroku - proces rekrutacji do programu Erasmus+

Krok po kroku  - proces rekrutacji do programu Erasmus+

W ramach programu Erasmus+ uczniowie naszej szkoły z technikum budownictwa oraz technikum architektury krajobrazu mieli szansę na udział w zagranicznych praktykach zawodowych we Włoszech. Zanim jednak czternastoosobowe grupy wyjechały zdobywać cenne doświadczenie, przeszły starannie zaplanowany i wieloetapowy proces rekrutacyjny. Oto jak przebiegała selekcja uczestników.

 

Etap I – Kwestionariusze rekrutacyjne

Rekrutacja rozpoczęła się oficjalnym ogłoszeniem w szkole oraz udostępnieniem formularzy zgłoszeniowych. Każdy zainteresowany uczeń otrzymał specjalny kwestionariusz, który należało wypełnić i złożyć w wyznaczonym terminie. Dokumenty te pozwalały na dokonanie wstępnej oceny formalnej kandydatów pod kątem ich wyników w nauce oraz aktywności szkolnej.

Kwestionariusze zawierały następujące dane:

- średnią ocen z ostatniego zakończonego semestru;

- średnią ocen z przedmiotów zawodowych;

- ocenę z zachowania oraz opinię wychowawcy;

- frekwencję w okresie od 2 września do 6 grudnia 2024 roku;

- informacje o udziale w konkursach i warsztatach, zarówno szkolnych, jak i pozaszkolnych.

W sumie swoje zgłoszenia złożyło 41 uczniów. Każdy z nich miał nadzieję, że to właśnie on znajdzie się w gronie wybranych do wyjazdu.

 

Etap II – Test z języka angielskiego

Kolejnym krokiem był test językowy, który przeprowadzono w formie online. Egzamin obejmował zagadnienia z zakresu:

- ogólnego oraz zawodowego słownictwa;

- podstawowej gramatyki;

- konstrukcji typowych dla języka angielskiego.


Celem testu było sprawdzenie, czy kandydaci posiadają odpowiednie kompetencje językowe, które umożliwią im swobodną komunikację w międzynarodowym środowisku pracy. Język angielski miał bowiem stanowić podstawowe narzędzie porozumiewania się podczas praktyk we Włoszech.

 

Etap III – Rozmowa kwalifikacyjna w dwóch językach

Po teście uczniowie zostali zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, prowadzoną zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Rozmowa miała charakter indywidualny i pozwoliła lepiej poznać motywację kandydatów, ich przygotowanie merytoryczne oraz kompetencje miękkie.

W trakcie spotkania oceniano:

- motywację do udziału w projekcie i wyjazdu za granicę;

- umiejętność formułowania wypowiedzi i reagowania w języku angielskim;

- odporność na stres, elastyczność, komunikatywność i samodzielność.

Ten etap okazał się niezwykle istotny — niejednokrotnie pozwalał dostrzec potencjał ucznia, który niekoniecznie wynikał jedynie z ocen i testów.

 

Etap IV – Ostateczna selekcja i ogłoszenie wyników

Po zakończeniu wszystkich etapów Komisja Rekrutacyjna — złożona z koordynatora programu Erasmus+, nauczyciela przedmiotów zawodowych, nauczyciela języka angielskiego oraz pedagoga szkolnego — dokładnie przeanalizowała zgromadzone dane i wyniki. Na ich podstawie stworzono ranking kandydatów według liczby uzyskanych punktów.

Do wyjazdu zakwalifikowano dwie czternastoosobowe grupy – jedną z technikum budownictwa, drugą z technikum architektury krajobrazu. Dla wszystkich wybranych uczniów to dopiero początek wyjątkowej przygody, która nie tylko poszerzy ich horyzonty, ale i realnie wpłynie na ich przyszłą ścieżkę zawodową.

Data dodania: 2025-10-03 13:00:33
Data edycji: 2025-10-03 13:10:26
Ilość wyświetleń: 210

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej szkoły zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej