Regulamin udostępniania informacji na BIP

Regulamin udostępniania informacji publicznej na stronie Biuletynu Informacji PublicznejPaństwowych Szkół Budownictwa – Zespołu Szkół w Bytomiu

§1.

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady dotyczące prowadzenia strony Biuletynu Informacji Publicznej Państwowych Szkół Budownictwa – Zespołu Szkół w Bytomiu.

  2. Strona Biuletynu Informacji Publicznej, zwana dalej stroną BIP, prowadzona jest pod adresem: http://www.psb.bytom.bip-gov.info.pl/bip/

§ 2.

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

  1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,

  2. rozporządzeniu - należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
    i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej
    ,

  3. BIP- należy rozumieć jako urzędowy publikator teleinformatyczny Biuletyn Informacji Publicznej, który zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy stanowi podstawową formę udostępniania informacji publicznej,

  4. informacji publicznej - należy rozumieć jako każdą informację o sprawach publicznych, o której mowa w art. 1 ustawy,

  5. Administratorze– należy przez to rozumieć dyrektora Państwowych Szkół Budownictwa – Zespołu Szkół w Bytomiu,

  6. Redaktorze BIP- należy przez to rozumieć pracownika placówki wyznaczonego do publikowania informacji publicznej na stronie podmiotowej BIP placówki,

  7. rejestrach, ewidencjach i archiwach- należy przez to rozumieć rejestry, ewidencje i archiwa prowadzone na podstawie przepisów prawa lub aktów wewnętrznych placówki.

§ 3.

1. Zakres przedmiotowy informacji publicznej podlegającej publikacji w BIP określa art. 8 ust. 3 ustawy.

2. Ustala się następujący szczegółowy zakres przedmiotowy informacji publicznej publikowanej
w BIP placówki w oparciu o ustawę:

  1. struktura organizacyjna,

  2. informacje dotyczące prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,

  3. ogłoszenia, obwieszczenia i komunikaty,

§ 4.

Administrator zobowiązany jest do:

  1. wyznaczenia redaktora BIP odpowiedzialnego za publikację informacji publicznej
    w BIP w taki sposób, aby zapewnić ciągłość udostępniania informacji publicznej oraz ich aktualność. Wyznaczenie redaktora BIP wymaga formy pisemnej,

  2. podejmowania decyzji o publikacji lub zaniechaniu publikacji danej informacji w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jej zasadności,

  3. ustalenia okresu retencji przetwarzania danych osobowych na stronie BIP, zgodnie
    z załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu,

  4. przekazywania informacji, o których mowa w art. 9 ust. 3 ustawy,

  5. nadzorowania zachowania funkcjonalności BIP,

  6. nadzorowania koordynacji działań redaktora BIP,w tym nad aktualnością
    i zawartością opublikowanych informacji, celem właściwego realizowania obowiązków nałożonych ustawą i rozporządzeniem,

  7. nadzorowania prawidłowego działania systemu BIP, a w razie nieprawidłowości podejmowania działań zaradczych,

§ 5.

Redaktor BIP zobowiązany jest do:

  1. publikacji informacji publicznej w BIP z należytą starannością i w sposób zapewniający aktualność publikowanych informacji,

  2. zgłaszania Administratorowi każdego błędu systemu BIP, jak również wszelkich nieprawidłowości w działaniu systemu BIP, a także powstałych wszelkich wątpliwości co do zawartości BIP w całym jego zakresie,

  3. chronienia swojego hasła dostępu do systemu BIP,

  4. natychmiastowego usunięcia popełnionego błędu redakcyjnego, a w razie problemów do powiadomienia o zaistniałym fakcie Administratora,

  5. poinformowanie Administratora o wystąpieniu błędu technicznego systemu BIP.

§6.

 
Ogólne zasady publikowania informacji publicznej w BIP:

  1. Publikowanie informacji w BIP odbywa się zgodnie z wymogami określonymi
    w ustawie.

  2. Informacje publiczne zamieszczane na stronie BIP nie mogą zawierać reklam oraz niewyjaśnionych skrótów, z wyjątkiem skrótów powszechnie przyjętych
    i zrozumiałych.

  3. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych
    w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.

  4. W przypadku wyłączenia jawności informacji publicznej, w BIP zamieszcza się komentarz,
    w którym podaje się zakres wyłączenia, podstawę prawną wyłączenia jawności oraz wskazuje się organ lub osobę, które dokonały wyłączania.

  5. W przypadku publikacji kopii dokumentów, wyłączenia jawności ich fragmentów dokonuje się poprzez skuteczne zakrycie chronionych danych wraz z komentarzem, o którym mowa
    w ust. 4.

  6. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP, jest udostępniana
    w trybie wnioskowym.

  7. Informacje na stronie BIP dotyczące organizacji pracy placówki uaktualniane są na bieżąco.

 

Warto poświęcić sporo czasu!
jesteśmy wiarygodni - sprawdź certyfikat www.wiarygodna-szkola.pl